Dr. Nagy István FM államtitkár Földművelésügyi Minisztérium

Nagy István FM államtitkár, a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program (MAHOP) sajtótájékoztatóján

A Földművelésügyi Minisztérium és az Agrármarketing Centrum a Budapesti Adventi Vásáron, a Szent István Bazilika előtt népszerűsítette a halfogyasztást.  

A legtöbb halat Magyarországon köztudottan a karácsonyi időszakban vásárolják az emberek, de a szaktárca arra törekszik, hogy az év többi részében is növekedjen a halfogyasztás. Ennek érdekében az Európai Tengerügyi és Halászati Alap és Magyarország társfinanszírozásából, a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program (MAHOP) keretében megvalósuló, Kapj rá! című, a halfogyasztást ösztönző kampány célja, hogy

  • hét éves kommunikációs és marketingprogramban
  • a jelenleg 6 kilogrammnyi fejenkénti éves halfogyasztás 2023-ra legalább 20 százalékkal növekedjen.

A kormány kiemelt célja a fejenkénti éves halfogyasztás növelése – mondta Nagy István, a Földművelésügyi Minisztérium parlamenti államtitkára a  MAHOP keretében megvalósuló Kapj rá! elnevezésű, a halfogyasztást népszerűsítő kampány sajtótájékoztatóján.

2000 óta 20 százalékkal emelkedett a hazai halfogyasztás. A kormány célja, hogy 2023-ra további 20 százalékos emelkedés valósuljon meg

– fogalmazott az államtitkár. Mint mondta, az Európai Unióban az éves fejenkénti halfogyasztás 20 kilogramm körüli, míg országunkban ez alig haladja meg a 6 kilót. Nagy István arról is beszélt, hogy az akvakultúrából származó termelői árbevétel évente mintegy 12 milliárd forint. A hazai akvakultúra (a tógazdaságok és az intenzív haltermelő üzemek együttesen) étkezési célból közel 17 ezer tonna halat termel évente, míg az össztermelés megközelíti a 23 ezer tonnát, amiben a horgászcélú telepítőanyag termelés is benne van. Az államtitkár hangsúlyozta, hogy a Magyar Halászati Operatív Program (MAHOP) mintegy 15 milliárd forintos forrásából 2,6 milliárd fordítható a halfeldolgozás feltételeinek javítására. 

Daróczi László, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője a halfogyasztásnak az egészségre gyakorolt pozitív hatásairól beszélt. Mint mondta, az ízletes hazai halételek minőségéről az Adventi Vásár időszakában is megbizonyosodhattak az érdeklődők, hiszen december 16-án

  • a Nagyvásárcsarnokban,
  • a Fehérvári úti Vásárcsarnokban
  • és a Rákóczi úti Vásárcsarnokban,
  • valamint Kiskőrösön az adventi vásárban kóstolhatták meg a halas termékeket a vásárlók.

Az AMC Food Truck kóstoltató autója december 15-től 17-ig füstölt halat, halpástétomot és egyéb különlegességeket kínált Budapesten a Szent István téren is az Adventi Vásár látogatóinak.

Mint elhangzott, ma az AMC és a MA-HAL együttműködési megállapodást is kötött annak érdekében, hogy közös erővel hatékonyabban segíthesse az akvakultúra versenyképességének javítását, a fenntartható akvakultúrás termékek ismertebbé tételét és a halfogyasztás elterjesztését.

Sziráki Bence, a MAHAL ügyvezető igazgatója arról beszélt, hogy karácsony idején is lesz elegendő kínálat halból. Mint elhangzott, ma az AMC és a MA-HAL együttműködési megállapodást is kötött, hogy közös erővel hatékonyabban segíthessék az akvakultúra ágazat versenyképességének javítását, a fenntartható akvakultúrás termékek ismertebbé tételét és a halfogyasztás elterjesztését

(FM Sajtóiroda)

Megosztom: